Nieuws van Mdeon

4. Tips

Benchmark CSA 2019

Geen foto

Deze benchmark is een initiatief van de Sterilisatie Vereniging Nederland (SVN) en
de Belgische Vereniging Sterilisatie in het Ziekenhuis (VSZ), in samenwerking

Specificaties reprocessing single use device

Geen foto

Publicatie van de gemeenschappelijke Europese specificaties waaraan voldaan moet worden indien men single use materiaal toch wenst te hergebruiken.

Update ISO normering verpakkingsmaterialen

Geen foto

Overheid houdt duizenden incidenten met implantaten geheim

Geen foto

Ruim 250 journalisten over de hele wereld onderzochten samen acht miljoen documenten, de ‘Implant Files’.

Waarom de centrale sterilisatie afdeling cruciaal is in een ziekenhuis

Geen foto

www.actualcare.be, het digitale platform voor informatie over de Belgische zorgsector, publiceerde een artikel over de CSA.

RIVM rapport over naleving Sferd handboek

Geen foto

Het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu publiceerde een rapport over beheersmaatregelen rondom het gebruik van endoscopendesinfectoren.

Apr. Griet Missant overleden

Geen foto

Na 2 jaar moedige strijd heeft apr. Griet Missant ons definitief vaarwel gezegd.

De nieuwe Europese verordening 2017/745

Geen foto

De nieuwe Europese verordening over medische hulpmiddelen zet het onderwerp "al dan niet hersteriliseren van single use instrumentarium" weer helemaal bovenaan de agenda.